tablica Snellena, testy na wzrok online
Tablica Snellena
3 lutego 2017
test Amslera, siatka Amslera
Test Amslera
5 lutego 2021

Suplementy na wzrok, o których trzeba pamiętać w codziennej diecie. Dobra dieta i zdrowy tryb życia mogą zdziałać cuda dla Twojego wzroku. Chociaż suplementy na oczy nie rozwiążą istniejących problemów z oczami, mogą one być środkiem zapobiegawczym, podejmowanym w celu potencjalnego uniknięcia rozwoju chorób oczu w późniejszym życiu.

Te suplementy nie są niezbędne dla zdrowia oczu, szczególnie u osób o zbilansowanej i zdrowej diecie. Porozmawiaj z lekarzem o tych suplementach, jeśli martwisz się o zdrowie oczu i chcesz zbadać dodatkowe opcje. Pamiętaj, aby porozmawiać z lekarzem przed wprowadzeniem nowych suplementów do swojego schematu lub zmianą obecnych dawek.

Oto 9 najważniejszych suplementów diety, które mogą poprawić zdrowie oczu.

Suplementy na wzrok – lista najważniejszych:

numer 1: Luteina i Zeaksantyna

Luteina i zeaksantyna to potężne karotenoidy, które mogą pomóc chronić oczy przed wolnymi rodnikami. Suplementy, które mogą pomóc w ochronie przed wolnymi rodnikami, są często nazywane przeciwutleniaczami.

Te dwa przeciwutleniacze będą znajdować się w siatkówce, szczególnie w tylnej części oka zwanej obszarem plamki żółtej. Ponieważ Twoje oczy są narażone na działanie tlenu i światła, które powodują utlenianie wolnych rodników, przyjmowanie tych dwóch suplementów razem może prowadzić do długoterminowej profilaktyki związanej z wiekiem zwyrodnienia plamki żółtej i zaćmy.

Uwaga: Poszukaj suplementów, które zawierają między 6-20 / mg luteiny i około 2-4 / mg zeaksantyny.

Numer 2: Cynk

Niezbędny minerał śladowy Cynk jest uważany za nośnik lub minerał pomocniczy ze względu na jego rolę w przenoszeniu witaminy A z wątroby do siatkówki, aby pomóc w tworzeniu ochronnego pigmentu w oku zwanego melaniną.

Ciało zazwyczaj nie wytwarza samodzielnie wystarczającej ilości cynku. Większość Amerykanów nie otrzymuje wystarczającej ilości cynku w swojej diecie, co może prowadzić do wcześniejszych przypadków zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem (AMD).

Uwaga: FDA zaleca 11 mg dziennie dla mężczyzn i 8 mg dziennie dla kobiet w celu uzupełnienia braków. Osoby z rodzinną historią AMD mogą skorzystać na przyjmowaniu do 50 mg / mg dziennie.

Numer 3: Witamina E

Witamina E, główny przeciwutleniacz organizmu, jest uważana za główną ochronę komórek. Dlatego jest to ważna część zdrowia oczu. Jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach, której organizm nie produkuje samodzielnie i chroni oczy przed uciążliwymi wolnymi rodnikami.

Badania wykazały, że przyjmowanie witaminy E wraz z witaminą A, witaminą C i cynkiem może działać razem w spowalnianiu AMD, a także zaćmy.

Uwaga: FDA zaleca tylko 22 IU witaminy E dziennie, ale wiele badań wykazało wyniki, gdy ludzie przyjmują 400 IU dziennie. To właśnie będzie zawierał przeciętny suplement witaminy E.

Ostrzeżenie: W przypadku każdej witaminy rozpuszczalnej w tłuszczach, witaminy te magazynują się w organizmie i nie zaleca się ich nadmiernego przyjmowania.

Numer 4: Witamina A

Witamina A zwykle występuje w dwóch różnych formach: retinolu, który pochodzi z żywności pochodzenia zwierzęcego i karotenoidów, z których najczęściej jest beta-karoten. Te związki przeciwutleniające są odpowiedzialne za to, że są pierwszą linią obrony naszych oczu.

Witamina odgrywa kluczową rolę w ochronie naszych oczu, pomagając powierzchni oka w kontakcie z błonami śluzowymi i skórą. Będą wtedy chronić nas przed bakteriami i wirusami, co zmniejsza ryzyko infekcji oczu.

Uwaga: Wybierając suplement witaminy A, sprawdź, jaką formę witaminy A zawiera. Jeśli źródłem jest beta-karoten, możesz przyjąć nawet 25 000 IU bez żadnych niepożądanych skutków ubocznych. Jeśli to retinol, weź 5000 IU lub mniej.

Numer 5: Witamina C

Wszystkie komórki organizmu również opierają się na witaminie C. Witamina ta jest niezbędna do zdrowego transportu składników odżywczych do oczu między dziąsłami, zębami, naczyniami włosowatymi i chrząstką. Witamina C jest niezbędna, jeśli chodzi o naczynia krwionośne oczu. Ta witamina przeciwutleniająca pomoże utrzymać stały przepływ krwi w kierunku oczu.

Kilka badań powiązało zwiększone spożycie witaminy C z korzystnym działaniem w walce z zaćmą. Badania wykazały, że zwiększając opóźnienie wystąpienia zaćmy, można by uniknąć prawie połowy wszystkich operacji zaćmy.

Uwaga: FDA zaleca przyjmowanie 90 mg dziennie w przypadku mężczyzn i 75 mg dziennie w przypadku kobiet. Większość badań wykazała, że ​​przyjmowanie do 300-500 / mg dziennie daje znacznie lepsze wyniki, jeśli chodzi o profilaktyczną pielęgnację oczu.

Numer 6: Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B odgrywają istotną rolę w naszym organizmie. Są potrzebne do wszystkich reakcji koenzymów. Oznacza to, że jeśli nie otrzymamy wystarczającej ilości witamin z grupy B, nasze zdrowie może ucierpieć poza naszym wzrokiem. Spójrz, aby wziąć poniższe witaminy indywidualnie lub w suplemencie B-Complex.

Ryboflawina (witamina B2)

Ryboflawina (witamina B2)
Ryboflawina jest prawdopodobnie najważniejszą witaminą z grupy B, jeśli chodzi o zdrowie oczu. Ryboflawina jest potrzebna do ochrony glutationu. Glutation jest ważnym przeciwutleniaczem występującym w całym organizmie i koncentruje się w oku. Zwiększenie spożycia ryboflawiny wiąże się z zapobieganiem rozwojowi zaćmy.
Uwaga: Ponieważ ryboflawina jest rozpuszczalna w wodzie, zazwyczaj można ją przekraczać zalecane dzienne spożycie bez żadnych skutków ubocznych. Poszukaj suplementów, które wahają się od 25-100 / mg do codziennego przyjmowania.

Niacyna (witamina B3)

Niacyna należy do grupy witamin z grupy B niezbędnych do przemiany pokarmu w energię. Poza tym istnieje obecnie związek między niacyną a zapobieganiem jaskrze. Pamiętaj, że przyjmowanie zbyt dużej ilości niacyny może powodować niepożądane reakcje, takie jak zaczerwienienie skóry.
Uwaga: utrzymuj niacynę poniżej 500 mg / dzień, aby uzyskać optymalne wyniki.

Tiamina (witamina B1)

Witamina B, niezbędna do prawidłowego funkcjonowania komórek, może być pomocna w zmniejszaniu ryzyka wystąpienia zaćmy. Wykazano również, że tiamina może być leczeniem dla osób z retinopatią cukrzycową.
Uwaga: Zalecana dzienna porcja do leczenia retinopatii cukrzycowej wynosi 100 mg / mg trzy razy dziennie. Podczas gdy ci, którzy chcą pomóc w zapobieganiu zaćmie, powinni trzymać się 100 / mg raz dziennie.

Pirydoksyna (witamina B6), kwas foliowy (witamina B9) i kobalamina (witamina B12)

Te trzy witaminy z grupy B wydają się współpracować, jeśli chodzi o zapobieganie zwyrodnieniu plamki żółtej związanemu z wiekiem. Działają razem, aby zmniejszyć podwyższony poziom homocysteiny we krwi, który może spowodować uszkodzenie naczyń krwionośnych oczu.
Postaw na przyswajalne formy tych witamin z grupy B. B6 należy nazywać P-5-P (pirydoksal-5-fosforan), B9 należy nazywać metylofolianem, a B12 należy nazwać metylokobalaminą.
Uwaga: Zwykłe dawki powinny wynosić 50 / mg dziennie dla B6, 800 / mcg dziennie dla B9 i 1 / mg dziennie dla B12.

Borówka

Bliski krewny amerykańskiej borówki czarnej, wydaje się obiecujący w zapobieganiu zmęczeniu oczu w ciągu dnia. Ponieważ coraz więcej osób codziennie patrzy na swoje ekrany, nasze oczy są bardziej zmęczone niż kiedykolwiek.

Suplementacja borówką czarną działa podobnie jak każdy owoc. Działa jako przeciwutleniacz, pomagając zapobiegać stanom zapalnym naczyń krwionośnych. Pozwala to komórkom przetrwać dłużej, co pomaga opóźnić wystąpienie związanego z wiekiem zwyrodnienia plamki żółtej, zaćmy i innych zaburzeń siatkówki.

Uwaga: upewnij się, że używasz ekstraktu z borówki czarnej zamiast sproszkowanej. Dawki powinny mieścić się w granicach 80-120 / mg dziennie.12.

L-Cytrulina i L-Arginina

Te dwa aminokwasy współpracują ze sobą, aby zwiększyć ilość tlenku azotu w ustroju. Odgrywają ważną rolę w ciśnieniu krwi i poziomie cholesterolu, zwiększając przepływ krwi w naczyniach krwionośnych.
Oba wzmacniacze przepływu krwi mogą współpracować, zwiększając ilość dostarczanych składników odżywczych do oczu. Oprócz przenoszenia zbędnych składników odżywczych, takich jak cukier, z oczu. Poprawia to objawy związane z retinopatią cukrzycową.
Uwaga: Wybierając te suplementy, staraj się przyjmować je w stosunku 1: 1, czyli 1,5 grama każdego dnia.

Numer 7: Kwasy tłuszczowe omega-3

Dwie główne części kwasów tłuszczowych Omega-3 to kwas dokozaheksaenowy (DHA) i kwas eikozapentaenowy (EPA). Wraz z dalszym stosowaniem technologii zespół suchego oka staje się coraz bardziej widoczny. Przyczyną jest zmniejszenie ilości żywności związanej z DHA w przeciętnej diecie Amerykanów. A bez EPA DHA nie może się prawidłowo formować i przechowywać w organizmie.
Uwaga: patrząc na suplementy kwasów tłuszczowych Omega-3, upewnij się, że otrzymujesz od 0,5 do 1,0 grama EPA i DHA łącznie. Wiele suplementów wprowadzi Cię w błąd, stwierdzając, że mają wysoką zawartość oleju rybnego, ale w rzeczywistości zawierają bardzo mało EPA i DHA (ważne składniki). Przyjmowanie do 3 gramów dziennie jest ogólnie uważane przez FDA za bezpieczne.

Suplementy na wzrok: badania naukowe

Istnieje duże zainteresowanie badawcze rolą suplementów na wzrok, a zwłaszcza przeciwutleniaczy w diecie i potencjalnymi korzyściami terapeutycznymi przeciwutleniających witamin i suplementów mineralnych jako prostej i opłacalnej strategii zapobiegania chorobom i / lub kontroli zdrowia oczu. LINK

Suplementy na wzrok w badaniach europejskich: Według badań finansowanych ze środków UE kluczowe składniki odżywcze mogą poprawić wzrok zarówno u osób starszych, jak i zdrowych oczu. Lekarze przepisują obecnie suplementy tych składników odżywczych, podczas gdy naukowcy badają inne możliwe korzyści zdrowotne.

W owocach i warzywach znajdują się pigmenty zwane karotenoidami, które mogą poprawić zdrowie. Trzy z nich – luteina, zeaksantyna i mezo-zeaksantyna – chronią plamkę żółtą oka, która jest odpowiedzialna za widzenie centralne i szczegółowe.

Rozległe badania wzroku w ramach finansowanego przez UE projektu CREST wykazały, że suplementy tych karotenoidów mogą pomóc ludziom lepiej widzieć. LINK

Suplementy na wzrok: o tym trzeba pamietać

Suplementy na wzrok to produkty odżywcze zawierające witaminy i inne składniki odżywcze, które, jak wykazały badania, są korzystne dla utrzymania zdrowia oczu i dobrego widzenia.

Jak sugeruje ich nazwa, suplementy na wzrok mają na celu dodanie, a nie zastąpienie składników odżywczych, które uzyskujesz ze zdrowej diety. Przyjmowanie suplementów diety nie jest w stanie całkowicie zrekompensować poważnych niedostatków żywieniowych w postaci złej diety i zbyt dużej ilości fast foodów, które są związane z wieloma poważnymi problemami zdrowotnymi, w tym utratą wzroku.

Suplementy na wzrok a bezpieczeństwo

Chociaż suplementy diety, w tym suplementy na wzrok, są ogólnie bezpieczne i korzystne, należy przestrzegać kilku środków ostrożności. Jeśli jesteś w ciąży, karmisz piersią lub przyjmujesz leki rozrzedzające krew (przeciwzakrzepowe), porozmawiaj ze swoim lekarzem przed zastosowaniem jakiegokolwiek rodzaju suplementów diety.

Mimo że suplementy na wzrok są wydawane bez recepty, nie należy przekraczać instrukcji dawkowania na butelce, aby zmniejszyć ryzyko toksyczności lub reakcji na lek.

O tym pamietaj zanim kupisz suplementy na wzrok

Sprawdź datę ważności suplementu na wzrok, aby upewnić się, że kupowany suplement jest świeży. Upewnij się, że plomba na butelce nie została zerwana.
Sprawdź wielkość porcji. Czy musisz przyjmować tylko jedną tabletkę, czy też musisz przyjmować dwie lub więcej dziennie, aby uzyskać procent dziennej wartości każdego wymienionego składnika?
„Wartość dzienna” lub „DV” to podstawa oznaczania zawartości składników odżywczych, której FDA zaczęła wymagać od przetwórców żywności i producentów w latach 90-tych. Niekoniecznie jest to zalecane spożycie, ponieważ opiera się na ogólnych pomiarach całej populacji, a różni ludzie wymagają różnych ilości składników odżywczych.
Kapsułki często wchłaniają się lepiej niż twarde tabletki i mogą powodować mniej dolegliwości żołądkowych.
Najlepsze suplementy na wzrok zawierają wysokiej jakości składniki o wysokiej biodostępności, co oznacza, że ​​Twój organizm może je łatwo wchłonąć. Na przykład naturalna forma witaminy E (D-alfa-tokoferol) jest w przybliżeniu dwukrotnie bardziej aktywna w ludzkim organizmie niż forma sztuczna (DL-alfa-tokoferol).
Unikaj suplementów na wzrok, które zawierają produkty mleczne, kukurydzę lub pszenicę jako wypełniacze, zwłaszcza jeśli masz alergie lub inne problemy z nietolerancją. Najbardziej renomowane firmy zazwyczaj formułują swoje suplementy bez zbędnych wypełniaczy.

FAQ. Najczęstsze pytania

Suplementy mogą chronić przed chorobami oczu.

Stosowanie codziennie suplementów na wzrok, zarówno multiwitaminowych i mineralnych, może pomóc uzupełnić braki żywieniowe w nieoptymalnej diecie i może pomóc w ochronie przed chorobami zwyrodnieniowymi, w tym chorobami oczu, takimi jak zwyrodnienie plamki żółtej i zaćma.
Ponieważ trwają badania nad korzyściami suplementów na wzrok w zmniejszaniu ryzyka problemów ze wzrokiem (i być może w poprawie ostrości wzroku w zdrowych oczach), rozsądne wydaje się uzupełnianie diety codziennym suplementem do oczu, który zawiera wiele, jeśli nie wszystkie, następujące składniki.
Większość tych suplementów na wzrok może odgrywać kluczową rolę w zmniejszaniu stanu zapalnego i zmian oksydacyjnych związanych z rozwojem chorób zwyrodnieniowych, w tym przewlekłych i związanych z wiekiem problemów z oczami.

Czy suplementy na wzrok mogą poprawić jakość widzenia?

Nie ma gwarantowanego, naukowego dowodu, że suplementy mogą poprawić wzrok. Jednak badania AREDS i AREDS2 wskazują na korelację między poprawą wzroku u osób z chorobami oczu związanymi z wiekiem a przyjmowaniem suplementów. Zalecane witaminy, opracowane na podstawie wyników tych badań, to:

Witamina C
Witamina E.
Luteina
Zeaksantyna
Cynk
Miedź

Należy jednak pamiętać, że suplementy nie zapobiegły rozwojowi zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem (AMD) ani nie przywróciły już utraconego wzroku.

Jesli jesteś w grupie ryzyka zachorowania na zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem (AMD) – minimum raz w tygodniu przeprowadzaj test Amslera.

Jak w naturalny sposób poprawić swój wzrok?

Oprócz utrzymania zdrowej, zbilansowanej diety i spożywania witamin, które mogą poprawić zdrowie wzroku, możesz wprowadzić 5 następujących zmian, aby zachować zdrowy wzrok w naturalny sposób:
Zaplanuj regularne badania wzroku
Rób regularne przerwy dla oczu, aby zapobiec cyfrowemu zmęczeniu oczu
Dbaj o soczewki kontaktowe, jeśli nosisz soczewki kontaktowe
Na zewnątrz używaj okularów przeciwsłonecznych z filtrem UV
Wysypiaj się każdej nocy (od 7 do 9 godzin dla przeciętnej osoby dorosłej).
Uwaga: to nie gwarantuje, że nie wystąpią problemy ze wzrokiem. Te zmiany również nie będą w stanie naprawić istniejących wcześniej problemów ze wzrokiem.

Jakie witaminy są dobre na suche oczy?

Omega-3, witamina D i witamina A są potencjalnie dobre dla osób cierpiących na zespół suchego oka. Jednak debata trwa, ponieważ potrzeba więcej badań, aby udowodnić lub obalić ich przydatność. Badanie z 2009 roku wykazało, że witamina A jest tak samo skuteczna jak miejscowa cyklosporyna (typowa metoda leczenia zespołu suchego oka) w leczeniu zespołu suchego oka. Chociaż należałoby przeprowadzić dalsze badania, aby udowodnić wyniki badania z 2009 roku.

Lekarze online